ID: 49548
Omschrijving
Wat een prachtig mooie bijna honderd jaar oude piano heb ik nu toch gereviseerd. En wat een mooie heldere en “oude” klank. Pure poëzie. Niet alleen van binnen maar ook van buiten een bijzonder exemplaar.
Deze heeft blijkbaar de tand des tijds fenomenaal doorstaan. Zowel zangbodem als stemblok in uitmuntende staat, en al het viltwerk en asjes heb ik waar nodig vervangen. En alles weer afgeregeld alsof hij nieuw is. En nieuw, dat was hij dus rond 1923.
In het kort:
Duitste degelijkheid, ‘zware’ jongen; Serienummer 7008, bouwjaar 1923 te Leipzich; Mechaniek geheel gereviseerd en afgeregeld, goed voor tientallen jaren speelplezier. Veel onderdelen vervangen of vernieuwd, zoals asjes en vilt; Speelt soepel en licht; Gereviseerd ivoren klavier; Zwart gepolitoerde kast met antieke uitstraling; Hoogte 1.30, diepte 0.68, breedte 1.47; Een prachtige piano van zware kwaliteit voor een schappelijke prijs; Eventueel kan ik voor transport zorgen.
Ik heb ruim dertig jaar geleden de pianotechniek vakschool gedaan, en was in die jaren ook bij een pianorestaurateur in de leer. Later ging ik daarnaast de muziek in, en daar verdien ik nu mijn boterham mee. Enige jaren geleden zag ik een bijzondere piano te koop staan namelijk een Grotrian Steinweg (de vader van Steinway) en die kon ik niet laten staan. Ik kon zo duidelijk zien welke onderdelen er vervangen moesten worden om er weer een top-piano van te maken dat ik hem wel mee moest nemen. Sindsdien heb ik er een hobby bij. Wel een tijdrovende, maar ik vind het heerlijk om de staat en de afstelling van de piano weer helemaal 100% te maken. Zo heb ik al aardig wat piano\'s gered.
Deze Leutke vind ik speciaal leuk omdat hij al toen ik hem binnen kreeg eigenlijk nog fantastisch klonk. Alles moest wel uit elkaar want er moest wel wat aan gebeuren, maar hij klonk nog steeds goed. Verder houd ik van het uiterlijk van deze piano. Mooie subtiele ornamenten, maar ook weer niet al te uitbundig.
U bent welkom om hem eens uit te komen proberen.
Deze heeft blijkbaar de tand des tijds fenomenaal doorstaan. Zowel zangbodem als stemblok in uitmuntende staat, en al het viltwerk en asjes heb ik waar nodig vervangen. En alles weer afgeregeld alsof hij nieuw is. En nieuw, dat was hij dus rond 1923.
In het kort:
Ik heb ruim dertig jaar geleden de pianotechniek vakschool gedaan, en was in die jaren ook bij een pianorestaurateur in de leer. Later ging ik daarnaast de muziek in, en daar verdien ik nu mijn boterham mee. Enige jaren geleden zag ik een bijzondere piano te koop staan namelijk een Grotrian Steinweg (de vader van Steinway) en die kon ik niet laten staan. Ik kon zo duidelijk zien welke onderdelen er vervangen moesten worden om er weer een top-piano van te maken dat ik hem wel mee moest nemen. Sindsdien heb ik er een hobby bij. Wel een tijdrovende, maar ik vind het heerlijk om de staat en de afstelling van de piano weer helemaal 100% te maken. Zo heb ik al aardig wat piano\'s gered.
Deze Leutke vind ik speciaal leuk omdat hij al toen ik hem binnen kreeg eigenlijk nog fantastisch klonk. Alles moest wel uit elkaar want er moest wel wat aan gebeuren, maar hij klonk nog steeds goed. Verder houd ik van het uiterlijk van deze piano. Mooie subtiele ornamenten, maar ook weer niet al te uitbundig.
U bent welkom om hem eens uit te komen proberen.