ID: 12425
Lancia Fulvia Coupe Rally-1.3S (bj 1969)
€23.950,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Genoemd naar een historische Romeinse weg van Tortona naar Torino, de Via Fulvia, was het dé auto die Lancia op de rally-sport kalender zette. Als een ode aan de rally auto's uit de eerste serie Fulvia's...
Lancia Fulvia Coupe Rally-1.3S
Algemene gegevens
Tellerstand: 10.685 km
Carrosserievorm: Coupé
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1969
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Donker groen
Interieurkleur: Beige
Bekleding: Skai
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.298 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 68 kW (92 PK)
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
Genoemd naar een historische Romeinse weg van Tortona naar Torino, de Via Fulvia, was het dé auto die Lancia op de rally-sport kalender zette. Als een ode aan de rally auto's uit de eerste serie Fulvia's verscheen in 1968 de Fulvia Rallye 1.3S met als bijzonderheid de aluminium deuren, kofferklep en motorkap die ook voor de rally en HF modellen werden gebruikt. Het motorvermogen was dankzij een doorontwikkeling van de bijzondere V4 gestegen tot 92pk. De slechts 935kg wegende 1.3S was een voor die tijd rappe sportcoupe. De Fulvia behaalde mede dankzij de voorwielaandrijving veel overwinningen in diverse belangrijke rally's. Uiteindelijk werd in 1972 zelfs het wereldkampioenschap rally gewonnen. Technisch was de Fulvia zeer vooruitstrevend en degelijk gebouwd, commercieel deed de kostbare ontwikkeling en bouwwijze Lancia de das om waardoor het uiteindelijk in handen van Fiat kwam. Hoe dat afliep weten we allemaal. De Lancia's die gebouwd werden door het zelfstandige, ooit door Vicenzo Lancia in 1906 opgerichte, bedrijf zijn nu dankzij hun design, bouwkwaliteit en afwerkingsniveau zeer geliefde en waardevolle klassiekers. Dat was vreemd genoeg niet altijd zo, het merk is de laatste jaren bezig aan een flinke inhaalslag, waardoor eventueel noodzakelijke restauraties meestal matig werden uitgevoerd. Wanneer men zich een Fulvia wenst verdient het dus aanbeveling een origineel exemplaar te vinden welke, bijna als vanzelfsprekend, een keer nieuw is gespoten echter verder nog origineel plaatwerk heeft. Echt goede restauraties heb ik gezien, ze zijn helaas zeldzaam. Het hier aangeboden exemplaar is een Fulvia Coupe uit de meest zeldzame 1.3S Rallye serie (op de HF modellen na uiteraard) is met veel liefde en zorg gerestaureerd. Niet op basis van een roestige carrosserie, deze is en was strak en gaaf. Het was in feite een louter cosmetische restauratie op basis van ouderdoms-verschijnselen. Uiteraard werden bij het spuiten de ramen verwijderd en de raamrubbers ook vernieuwd. De Fulvia is een icoon met een op zich staande unieke belijning die, samen met de prachtige techniek, daarom wordt herkend door de liefhebber van nu. Zie voor een uitgebreide beschrijving www.witmerodijk.nl of u gebruikt de volgende link; http:/ /witmerodijk.nl/te-koop/lancia-fulvia-coupe-rallye-1.3s-1969-/917
-
Lancia Fulvia Coupe Rally-1.3S
Algemene gegevens
Tellerstand: 10.685 km
Carrosserievorm: Coupé
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1969
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Donker groen
Interieurkleur: Beige
Bekleding: Skai
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.298 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 68 kW (92 PK)
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
Genoemd naar een historische Romeinse weg van Tortona naar Torino, de Via Fulvia, was het dé auto die Lancia op de rally-sport kalender zette. Als een ode aan de rally auto's uit de eerste serie Fulvia's verscheen in 1968 de Fulvia Rallye 1.3S met als bijzonderheid de aluminium deuren, kofferklep en motorkap die ook voor de rally en HF modellen werden gebruikt. Het motorvermogen was dankzij een doorontwikkeling van de bijzondere V4 gestegen tot 92pk. De slechts 935kg wegende 1.3S was een voor die tijd rappe sportcoupe. De Fulvia behaalde mede dankzij de voorwielaandrijving veel overwinningen in diverse belangrijke rally's. Uiteindelijk werd in 1972 zelfs het wereldkampioenschap rally gewonnen. Technisch was de Fulvia zeer vooruitstrevend en degelijk gebouwd, commercieel deed de kostbare ontwikkeling en bouwwijze Lancia de das om waardoor het uiteindelijk in handen van Fiat kwam. Hoe dat afliep weten we allemaal. De Lancia's die gebouwd werden door het zelfstandige, ooit door Vicenzo Lancia in 1906 opgerichte, bedrijf zijn nu dankzij hun design, bouwkwaliteit en afwerkingsniveau zeer geliefde en waardevolle klassiekers. Dat was vreemd genoeg niet altijd zo, het merk is de laatste jaren bezig aan een flinke inhaalslag, waardoor eventueel noodzakelijke restauraties meestal matig werden uitgevoerd. Wanneer men zich een Fulvia wenst verdient het dus aanbeveling een origineel exemplaar te vinden welke, bijna als vanzelfsprekend, een keer nieuw is gespoten echter verder nog origineel plaatwerk heeft. Echt goede restauraties heb ik gezien, ze zijn helaas zeldzaam. Het hier aangeboden exemplaar is een Fulvia Coupe uit de meest zeldzame 1.3S Rallye serie (op de HF modellen na uiteraard) is met veel liefde en zorg gerestaureerd. Niet op basis van een roestige carrosserie, deze is en was strak en gaaf. Het was in feite een louter cosmetische restauratie op basis van ouderdoms-verschijnselen. Uiteraard werden bij het spuiten de ramen verwijderd en de raamrubbers ook vernieuwd. De Fulvia is een icoon met een op zich staande unieke belijning die, samen met de prachtige techniek, daarom wordt herkend door de liefhebber van nu. Zie voor een uitgebreide beschrijving www.witmerodijk.nl of u gebruikt de volgende link; http:/ /witmerodijk.nl/te-koop/lancia-fulvia-coupe-rallye-1.3s-1969-/917
-